На
розумовий розвиток дитини значною мірою
впливає повсякденне оточення. Те, що дитина бачить, чує навколо себе,
відображається нею, стає матеріалом, над яким працює її розум.
У розумовому вихованні велике значення має виконання посильних трудових доручень. Трудова діяльність
збуджує активність та інтереси дитини, збагачує її знання, чуттєві образи й враження.
Щоб не гасити дитячої допитливості, потрібно в
доступній формі давати відповіді на дитячі запитання, спираючись на найпростіші конкретні факти.
Особливо корисно спонукати дитину самостійно
знаходити відповіді на запитання.
Казковість, фантастичність і, одночасно, неймовірна реальність мислення дитини формують у неї здатність
до відкриття.
Не слід прагнути, щоб дитина була як усі. Помічайте
успіхи дитини в розумовому зростанні.
Важливим засобом формування допитливості є
заняття з малювання, ліплення, аплікації та інших видів
образотворчої діяльності.
З дитиною потрібно якнайбільше говорити. При
цьому мова батьків повинна бути максимально чіткою.
Важливе місце у формуванні допитливості дітей
молодшого дошкільного віку займають конструкторські
іграшки - будівельний матеріал, розрізні картинки, кольорова мозаїка.
Дорослі мають не тільки розширювати, а й збагачувати словник дитини, удосконалювати правильне
вживанняграматичних категорій. Говорячи з дитиною, вони повинні вживати нові, доступні для її розуміння
звороти, означення, вставні слова, метафори. Поступово дитина навчається їх розуміти і вживати у своїй мові.
Здатність дітей дивуватись є ґрунтом для виховання інтересу до знань, до праці, формування моральних якостей.